Pages

onsdag 2. september 2015

Et av verdens interessanteste land

"I mange år har det vært min drøm å komme til India. India har stått for meg som et av verdens interessanteste land. Høsten 1951 gikk drømmen i oppfyllelse. Og jeg fant landet enda interessantere enn jeg på forhånd hadde tenkt meg"
Slik starter Fredrik Wisløff sin reiseskildring av India fra 1952. Jeg og Wisløff har noe til felles.
I dag er det akkurat to måneder siden vi dro fra Norge. To måneder uten brunost, to måneder uten springvann og to måneder uten dere kjære der hjemme<3 Jeg husker ikke hvordan kjølig luft kjennes ut og smaken av hjemmelaget pizza er bare et vagt minne. En tilværelse uten myggstikk er en ukjent tilværelse. Det føles som om vi kom i går, samtidig som det føles som om vi har vært her for alltid.
Ingen av bildene jeg legger ut her kan rettferdiggjøre hvor utrolig fantastisk India er. Mangfoldet her er så stort. Det er så rikt og så fattig. Tenk på alle adjektivene du kan komme på, og du vil få beskrivelsen av India. Hver dag ser, smaker eller opplever vi noe nytt.

I pausen i en av våre aller første forelesninger på universitetet i Oslo satt vi og pratet om muligheten for å dra på utveksling i vårt 5. semester på utviklingsstudier. Det var da ideen om India kom opp. Det er den beste ideen vi noen gang har hatt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Copyright @ Travel Journal. Blog Design by KotrynaBassDesign