Pages

tirsdag 8. september 2015

Gatelangs i Mumbai

Mumbai altså. For en by! Det var litt tilfeldigheter som fikk oss til å dra dit i helgen, men vi er så glade for at vi dro! Jeg tror det må være den mest spennende byen jeg noen gang har vært i. Byen har virkelig alt. I Mumbai er sporene av tidligere britisk kolonistyre tydelige. Mange av bygningene ser vestlige ut, men er veldig slitt og ikke alle er ivaretatt. Byen er dekket av store grønne trær, og noen steder vokser det så tett at trærne lager tunneller rundt gatene. Dette får mye av bylandskapet til å se ut som om en jungel har innvandert en europeisk by! Noen steder så vi bygniner som lignet på Paris, andre steder lignet det på Barcelona. Mumbai har verdens største slum, så gatene var også preget av det. Alt fra svære rikmannsboliger til små slumskur er typisk Mumbai, så mangfoldet der er stort! Akkurat som resten av India.

 Midt i byen er det en stor park. Byen generelt er veldig grønn og full av planter, noe som er veldig bra med tanke på hvor mye forrurensning det er. 

Typisk bygning i Mumbai















I India er det veldig vanlig at menn går og holder rundt hverandre eller holder hender selv om de bare er venner. <3
 Når jeg kommer hjem skal jeg lese Shantaram og tenke på denne caféen. Som bildet tilsier var det et sted som tiltrakk seg turister. 
 På bokstavene under M-skiltet står det McDonalds på hindi! Jeg klarte å lese det - score!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Copyright @ Travel Journal. Blog Design by KotrynaBassDesign